На главнуюОбразованиеПохожее видеоЕще от: Kurzgesagt – In a Nutshell

The Moons of Mars Explained -- Phobos & Deimos MM#2

Оценок: 31074 | Просмотров: 2425145
What do you know about the Moons of Mars? Nothing? They are super cool (and strange), promise. Moon May! One video about cool moon stuff every Mo(o)nday in May. Next: Plutos five Moons explained. Videos, explaining things. Like evolution, time, space, global energy or our existence in this strange universe. We are a team of designers, journalists and musicians who want to make science look beautiful. Because it is beautiful. Visit us on our Website, Twitter, Facebook, Patreon or Behance to say hi! http://www.patreon.com/Kurzgesagt https://twitter.com/Kurz_Gesagt https://www.facebook.com/Kurzgesagt http://kurzgesagt.org https://www.behance.net/kurzgesagt THANKS A LOT TO OUR PATRONS FOR SUPPORTING US! The Moons of Mars explained -- Phobos & Deimos Help us caption & translate this video! http://www.youtube.com/timedtext_cs_panel?c=UCsXVk37bltHxD1rDPwtNM8Q&tab=2
Категория: Образование
Html code for embedding videos on your blog
Текстовые комментарии (1350)
Molly Carey (1 день назад)
Loved this! Happy I came across your channel. So very interesting! 💜💜
Thezebraherd (5 дней назад)
The real estate on these moons once they get developed will be super expensive because of their small size low gravity and proximity to Mars
Solite [GD] (7 дней назад)
Everst is greater than Deimos? Wow lol
InfiniteTyler (12 дней назад)
Does anyone think of Sand? When they hear Mars?😂
Phobos (12 дней назад)
Así que Phobos después de todo era una luna y un asteroide ;-;
Marc Ohare (15 дней назад)
My daughter found the Tardis. Made the whole video worth watching.
Armin Arlart (18 дней назад)
hey will you make a video about blackdeath plss I really want to hear the complete theory
Alexander Brown (21 день назад)
sooooooo gooooood
modman484 (22 дня назад)
DOOM
Biology (23 дня назад)
Can you make a video to explain how the gravity can "rip apart" some moons?
Hel Trom (25 дней назад)
''so they look like huge potatoes'' MARS IS THE POTATOES GOD HAIL MARS, HAIL THE POTATOES
Great Creator (25 дней назад)
Thank you for this video. It helped clear up a lot of confusion with me
Rytis Januškevičius (28 дней назад)
i swear i'll drop donate next month ... its first channel i feel i need to pay for !! really good material ....
Stuey T (29 дней назад)
Is it 52,100,000 years or 50 to 100 million years
MINECRAFT xyz 2597 (30 дней назад)
It’s heading to mars
MINECRAFT xyz 2597 (30 дней назад)
Or eroupa goes kapllow on mars’ surface
Cutiecat1123's Random Vids (30 дней назад)
Phobos and Diemos: Sorry mars, you have been cheating and so we must leave.. Mars: Wait!!! I!! I.... **sigh** Asteroid: Bye my asteroid family!! <3 **sees mars** H-h-h-hello.... Mars: Wanna- Asteroid: Date?!?!?! YES!!
anonymous - (24 дня назад)
Why do people write these stupid "dialogues"?!
AstralWither (1 месяц назад)
they are just huge boulders pretending to be moons
Rich Selby (1 месяц назад)
Demos is smaller than the max distance my dad can run
NaidiF 。 (1 месяц назад)
That's really huge potatoes
GGGamer Goat21 (1 месяц назад)
I noticed planets adopt moons and don’t make their own.
Doveluv 777 (1 месяц назад)
jupiter: check out mah moons mars: aww i wish i had a moon jupiter: hmmm, a-ha *uses gravitational force* jupiter: here, catch these! mars: thanks!! *catches moons*
MultiAwsomenessness (1 месяц назад)
nibba i want rings
Kai Na (1 месяц назад)
I loved to learn about mars huge potato friends c:
Bertold Sári (1 месяц назад)
,, the poor mars"
tron boy (1 месяц назад)
Mars(Few Million Years Ago have Life on It) Mars:Hmmmm Why Earth Have Moon.Why Me Dont have Moon nor rings? Does my gravitational field is weak?? Hmmm (Few Years Later) Mars:Psssst....Psssssssssst Jupiter Jupiter:What? Mars:Can i have moon??? Jupiter:Hmmmmm...it will cost someting Mars:What?!? Jupiter:life on you will be gone Mars:WHAT?!?!..Why? Jupiter:i can't Explain Mars:will it make disasters? Jupiter:Yeah but... Mars:Then just Give me Small moons Jupiter:why? Mars:if it collides with me it will make little destruction so life can still stay on me Jupiter:Ok then How many you want? Mars:3-4 Just small ok Jupiter:ok CATCH IT OK? (Throw 4 little asteroids to mars) Mars:Oh WAIT I FORGOT!! I HAVE WEAK GRAVITY THATS A LOT!!! Jupiter:... (2 Phobos size like asteroid Hit mars and kill all living things) Mars:Noo What Have i Done (Catches Phobos And Deimos) Mars:Its all my Fault (The blood of all Animals that die make the Soil Red) Jupiter: its ok Mars:Yeah (Maybe some microorganisms Survive...who knows?)
communist knuckle (1 месяц назад)
patotoes
red&black (2 месяца назад)
yasss foung the tardis gosh that one took way longer to find (・ัω・ั)(・ัω・ั)
TheDarkDawn243 (2 месяца назад)
It so small tho its smaller than great britain
Paulie's Channel (2 месяца назад)
I just wish human life was like 1 million or billion years long so we could see all this.
Jonathan Johnston (2 месяца назад)
Jupiter: hey Mars! Mars: what? Jupiter: catch! Mars: but you threw 3 asteroids at me last weekend and wasn't-- *Jupiter throws 2 asteroids at Mars* *Mars catches them* Mars: nevermind.
SeanFredrick1256 (2 месяца назад)
And then mars thanked Jupiter
Juzoh (2 месяца назад)
Diameter of Deimos is 12km :P :D
NGOC Ngoc (2 месяца назад)
fuck you
That one guy (2 месяца назад)
you should make moar of these
Shinji Food (2 месяца назад)
Phobos is a funny name.
Kai Na (2 месяца назад)
This video's humour made me actually laugh :)
Jay The Pro-The Girl Who Drank The Moon (3 месяца назад)
Mission To The Moon Award!
David Le Roi (3 месяца назад)
Nice
patton boyo (3 месяца назад)
I am surprised there are not any Geometry Dash comments here...
MLGBOY 666 (3 месяца назад)
Yay malta got featured i live there
Martian Buddy (3 месяца назад)
Is it possible to open a portal to hell?
sonia Natasha Boe (3 месяца назад)
We learned about them at school
Lorenzo Cube (3 месяца назад)
Geometry Dash
Timothy Kalio (3 месяца назад)
Did this guy just pronounce deimos as diemust
bistromathics6 (3 месяца назад)
Quick correction: phobos gets closer to Mars by ~2cm every year. Not 2m.
Lileth Ayop (3 месяца назад)
Mars: aaargh earth has a moon and i don't have a moon Meanwhile Mars: huh? Jupiter: hey mars want some moons? Mars: yep Jupiter: i'll give you some just gimme a second A Few Seconds Later Jupiter: there ya go Mars:thanks Jupiter: but what should you name them? Mars: the other one is Phobos and the other one us Deimos Jupiter: those are great names! k bye now
Jacob Zammit (3 месяца назад)
This is the only non-maltese channel which mentions Malta.
Graham Pinkston (3 месяца назад)
I love this channel so freaking much !!!!
doraemon (3 месяца назад)
How you guys make animation??
Sarah Menkes (3 месяца назад)
I cringed at how much he mispronounced Phobos and demos
Lita fan (3 месяца назад)
Lol the small one in the THUMBNAIL is so cute!
JAKETHEDOG DOG (3 месяца назад)
You should maoe a video why mercury or venus have no moons
porgioli (3 месяца назад)
lol the doctor who easter eggs I LOVE DAT serie
Kody Goode (3 месяца назад)
In ancient Rome phobose and demos were the gods of panic and fear sons of Mars and Venus (ares and aphroditie in ancient Greek )
The Institution (4 месяца назад)
The scale in this image is super wrong, LOL!
Bevan syura (4 месяца назад)
so it's just 2 asteroids?
Roman Hua (4 месяца назад)
ill be mars's friend
Mr Monster (4 месяца назад)
COME ON MARS YOU CAN CATCH AND ASTROID I BELIVE IN YOU
JonatasAdoM (4 месяца назад)
We will build a ring around mars and we will make phobos pay for it!
another account (4 месяца назад)
i want to see a ring around mars
alexceratops anims (4 месяца назад)
1 word, madness
alexceratops anims (4 месяца назад)
cuz we don't want another dinosaur extinction on mars
Saosin3333 (4 месяца назад)
Congratulations, you've made me depressed.
Kami Kat (4 месяца назад)
Jupiter: hey mars you look lonely, here take these
BlazingBlace (4 месяца назад)
OMG I KNOW HOW TO MAKE MARS A NEW MOO- *waits ??? years for deimos and phobos to crash into each other*
Joseph Murdoch (4 месяца назад)
I SAW THE TARDIS!
Matthew Gower (4 месяца назад)
Would these even have an effect on ancient Mars oceans?
Abhishek Raj (4 месяца назад)
I thought gravity only attracts
Roger Eduardo Zambrana Mendez (4 месяца назад)
Thanks for your work, this is science for everyone.
Jon Willig (4 месяца назад)
That was such a fucking pointless video.
Shawarma Chopstick (4 месяца назад)
poor mars lol
mint blue (4 месяца назад)
Mars saved Phobos and Deimos! They should be thankful!😁xd
Quinton Beck (4 месяца назад)
Ugh. The names of the moons are mispronounced. In English we call them "FOE-boe-ss" (['fəʊ.bəʊs]) and "DAY-moe-ss" (['deɪ.məʊs]) not "foe-boss" and "die-moss" like this foreign narrator
وديع الصوت (4 месяца назад)
The one who do the arabic subtitle is really know what he do 👍professional translation
Jorge Toledo Martin (4 месяца назад)
still better lovestory than twilight
Cato (4 месяца назад)
I remember in the original Doom you had to fight aliens on the moons of Mars. Kind of odd, considering how small they are...
KichiroJR (4 месяца назад)
i wonder if they taste like potatoes???? or are they made out of potatoes ?!?!?! dun dun dunn
Kenneth Nava Lota Jr (4 месяца назад)
Now I want something to orbit me or for me to orbit something now
Jermain 20000 (4 месяца назад)
well go to space
Pipci Qween (4 месяца назад)
why is there a time machine in the asteroid belt
Anonymous (4 месяца назад)
I understand
Ngọc Bình Trương (4 месяца назад)
What if Phobos And Deimos name Aseroid is 2098 Phobos And 2029 Deimos?:-\:-\:-*:-|
tran hai (4 месяца назад)
Mars Has 240 Natural Satellite!😲😲😲
*Amber* (4 месяца назад)
At the end I went awwwww I feel kinda sad for them.
Connor O'shaughnessy (4 месяца назад)
I just can't help but feel that Phobos slammed into Mars North Pole which caused enough force for Mars core to be ejected into space out the South Pole creating Deimos they orbited around Mars till they slammed into each other creating the stickney crater on Phobos and pushing Deimos further out.
Szymon Kryptus (4 месяца назад)
phobos means fear and deimos means terror lel
MACMAN2003 (5 месяцев назад)
Phobos has demons and deimos is floating in hell the end
ItzEnderCrystal (5 месяцев назад)
well that was krazy.
Lutetium Loony (5 месяцев назад)
Quick fact : 🌌 The name ‘Phobos and Deimos’ came from the ancient Greek words ‘Fear and Panic’ - which were names of the two mythical horses.
Liss Edminister (5 месяцев назад)
LoL
Mr.Clock (5 месяцев назад)
Jupitor:Ultimate Wingman
Roberto Vasquez (5 месяцев назад)
Mars: Life sucks without a moon. Hopefully i will get some. Ima go ask Jupiter if he has some. Jupiter: Ugh life is so hard with all these moons. Mars: Hey Jupiter can i have 2 of your moons? Jupiter: Sure. Here, Catch! Deimos and Phobos: Weeeeeeeee! *Deimos and Phobos get catched by Mars's gravity* Mars: That was close. Deimos: Hmm... Wonder why im so tiny. Mars: Now i have moons yay! Deimos and Phobos, Welcome to your new home. Deimos and Phobos: Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyy! Io: What is all that exitement I hear? *Io sees Deimos and Phobos partying* Jupiter: No need to worry Io. I gave mars 2 of my moons Phobos and Deimos. Io: Oh ok. Earth: Ah, my evil twin Venus. Venus: Oh hi Earth! Haven't seen you in a long time. Earth: I know right? Venus: Yep. Me: And then everybody played 8 Pool. The end.
Fubu Maruda (5 месяцев назад)
Humanity will be dead by that time or at least changed so much that it would not be recognisable for us here and now
Roberto Vasquez (5 месяцев назад)
Mars: We have decided to go on a trip to Andromeda Galaxy and its nearby neighbor Milky Way. Both moons: Yay! Mars: Ok we will be going there for 7 months. Earth, you are coming too. 3 Hours later... Mars: Ok lets go! 2000 years later... Andromeda: Oh hey there guys! How's it going? Phobos: Its great being here. Um why are you and Milky Way racing towards each other? Milky Way: I dont know Phobos. Im probaly locked in a special dance with him. In A few billion years we will collide. Mars: I dont know who will survive... Ganymede: Me too. Mars: Jupiter and your moons? What are you doing here? Jupiter: I have heard about your trip to Andromeda Galaxy and Milky Way Galaxy. Mars: Oh. Earth: AHHHHHHHHH! Phobos: Earth what is going on? *Phobos sees a 500 kilometer asteroid heading for Earth* Sun: What is going-- *Sun turns to a Blue Giant and burns the asteroid* Asteroid: AHHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhh*Asteroid dies* *Sun turns back to normal* Earth: Thanks. It would have been worse... Universe: I know right? Earth: Yep. Lets go back to our Solar System. 2000 Years later... Okay we are here! Lets go to our places. *All planets go back to their position* Narrator: (me) And then everybody got united into a family and then played poker. The End.
guinea pig looking to you! (5 месяцев назад)
MM#1 MM#2
Pranav Anil (5 месяцев назад)
What causes gravity
Synx (5 месяцев назад)
Dosen't they should get attracted to Jupiter rather Mars? Gravitational pull of Jupiter is greater then gravitational pull of Mars
Peter Quad (5 месяцев назад)
i swear when i saw phobos and demios i instantly think about quake...
Brendan Sullivan (5 месяцев назад)
The Moons of Mars Explained -- Phobos & Deimos MM#2
Markus k. (5 месяцев назад)
wassssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Kurayamiblack (5 месяцев назад)
The idea that Mars may have a ring one day makes me feel oddly happy. I think planetary rings are one of the coolest features a planet can have even if it's thin or dangerous. Not having a ring and suddenly developing one out of a moon you couldn't keep anyways is kind of like magically growing wings imo

Хотите оставить комментарий?

Присоединитесь к YouTube, или войдите, если вы уже зарегистрированы.